söndag 28 augusti 2011

En helg på Tjörn.

Nu i helgen har jag varit på Tjörn där de varit Tjörns Triathlon. På lördagen började deltagarna med simning 1,9 km efter det bar det av på cykel 9 mil sist var det 2,1 mil löpning. FRO hade säkerhetssamband under cyklingen. Vi stod med trafikvakterna, rapportera in olyckor eller om någon bröt. Den korsningen jag stod i var så stor så cyklisterna missuppfattade och var på väg åt fel håll så jag fick rycka in och hjälpa till att peka. Jag agerade även som rundnings boj för bilar så dom inte hamnade där vi nyligen sopat för att underlätta för cyklisterna. Det resulterade i att jag var på väg att bli överkörd av en lastbil som svängde så jag fick hoppa för livet... Som tur va så klarade vi alla oss oskadda. Vädret under lördagen var större delen av dagen regn.


På söndagen var det 2 starter den första starten som gick 09:30 började deltagarna med 400 m simning efter det bar det av på cykel 2 mil sist fick dom springa 5 km. Den andra starten gick 11:00 va det ett så kallat duathlon där deltagarna började med 2,5 km löpning sen bar de av på cykel på 2 mil därefter sprang dom ytterligare 2,5 km. Där hade vi också sambandet under cyklingen. Men pga personalbrist fick jag inte bara stå som signalist utan även trafikvakt. Vädret under söndagen var bättre det började med en regnskur som gick över efter några minuter. Slapp även att nästan bli överkörd.


På lördagen var det strax över 500 deltagare under söndagen var det ca 300.


Organiserat kaos för att få allt upprättat.

Martin plockar ut delar till högantenn 1/s.

Johan virar ut kabeln till en av antennerna.

 Högantenns bygge.

Johan och Martin försöker reda ut ett trassel på en av stag linorna.

Kenneth i radioterräng bilen som vi använde som stab.

 Vi hittade även en skylt med något som liknade kulhål...


Jag som trafikvakt.

// Peter
    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar